jasper-in-canada.reismee.nl

quebec city was gaaf

zozo, dat is alweer een tijdje geleden.

ongeveer anderhalve maand niks van me laten horen.

heb natuurlijk wel van alles meegemaakt.

januari was vrij rustig,niet zo heel veel uitgespookt.

wel kennis gemaakt met een nederlandse meid (anne) die hier voor een half jaar zit.

zij en thomas en ik zijn gezellig ff naar de niagara falls geweest.

was helaas niet zo heel veel te zien omdat we net te laat waren voor de verlichting, maar nog steeds wel interessant natuurlijk.

na een drankje in niagara falls zijn we weer terug gegaan naar hamilton zodat ik ook gezellig mee kon drinken.

leuke avond, en een gezellige meid.

voor de rest hebben we volgens mijn geheugen niet zoveel interessants gedaan.

gewoon veel aan het werk geweest.

nou is alleen werken ook geen doen, dus we hebben er wel genoeg flauwe streken bij.

zoals de kraan op het werk camoufleren. (volbinden met de kerstbomen die naar buiten waren gegooid.

en dan de meest domme humor om een nieuwe soort donut in de tim hortons.

ondanks dat het niveau achteruit gaat, gaat het plezier vooruit.

desondanks heb ik nog wel opslag gekregen, dus dat geeft weer net een klein beetje extra bestedingsruimte.

maar dat ben je dan aan medische kosten dan wel weer kwijt.

ik had namelijk een kies die plotseling compleet in stukken viel.

dus maar even naar de tandarts geweest, en die constateerde dat het niet meer te redden was, en er uit moest worden gehaald.

nou had ik hem dat ook wel kunnen vertellen, maar hij moet toch wat zeggen he.

gelukkig kon ik nog diezelfde dag geholpen worden.

eenmaal terug, eerst maar een verdoving er in, en daarna maar wrikken.

na een paar minuten toch maar besloten om dat ding in stukken te zagen,

goede beslissing want daarna ging het nog steeds moeilijk.

na een paar keer vragen hoe het met mij ging, en of alles goed was heb ik hem maar als antwoord gegeven dat er waarscheinlijk toch geen weg meer terug was, dus doe maar wat je moet doen.

daarna was het snel geklaard.

gelukkig heb ik er later toen de verdoving eruit was geen last meer van gehad, en gelukkig vielen de kosten nog wel wat mee.

(moet zeggen, was wel een goede tandarts, niks op aan te merken en hij heeft het ook allemaal in zijn eigen tijd gedaan omdat ik anders tot na het weekend moest wachten)

afgelopen weekend zijn we lekker naar quebec city geweest.

vrijdag ochtend om 5 uur vertrokken richting shannonville waar john en cynthia wonen.

daar zijn we bij hun in de auto gestapt om door te reizen.

was wel relaxt, want de avond daarvoor waren we tot 11 uur aan het werk.

dus nu konden we nog 7 uurtjes in de auto slapen.

al met al was de autorit 10,5 uur.

dus dat was wel weer een leuke zit.

quebec city was echt ontzettend gaaf.

ze hadden daar wintercarnaval, dus er was van alles te doen.

grote ijs en sneeuw glijbanen.

ijs sculpturen.een paar cafe's hadden een bar van ijs.

een klein ijskasteel in het centrum.

en natuurlijk genoeg drinken om een feestje te maken.

de vrijdag toen we aankwamen moesten we dan ook maar direct op stap.

we zijn naar een stuk of wat barretjes geweest, en eindigden de avond in een vrij luxe discotheek.was wel groot feest,.

de volgende dag hadden we afgesproken met jurjen.

die ken ik van de wereldwijzer site, en die woont nu in quebec city.

zodoende kregen we dus een leuke tour door de stad, wat echt ontzettend gezellig was, en zijn we geeindigd in een kleine bierbrouwerij om bier te proeven.

later die avond weer op stap geweest, en maar weer de nodige biertjes en tequilla naar binnen gewerkt.

al met al een zeer geslaagd weekend, en zeker een stad om nog een keer heen te gaan.

verder ben ik op het moment bezig met verlenging van mijn werkvergunning.

bevalt me hier wel, en de tijd vliegt zo snel voorbij, dat het voelt alsof ik hier nog maar 4 maandjes zit.

en aangezien het werk enz. ook ontzettend bevalt, kan ik het hier nog wel een paar maandjes langer volhouden.

komend weekend ga ik weer naar port sydney.

lekker ff een sneeuwscooter uitproberen, en veel sneeuwplaatjes schieten.

en verder hebben we ook nog in de planning om binnenkort een paar ski latten uit te gaan proberen, dus dat zullen ook wel de nodige lachwekkende foto's opleveren

heel veel liefs en groetjes

jasper

en laat eens even wat wilde verhalen van die kant van de zee achter bij de reacties.

Reacties

Reacties

Anne

Hee Jasper!

Leuk verhaaltje hoor...whoehoe zelfs ik kom er in voor ;) Ik mis wel een aantal details over de Quebec reis! En ja nog geen reactie in t Fries, misschien moet je me dat toch maar eens gaan leren!

Liefs!

anita vellema

he jasper,

Nou spannende verhalen aan deze kant van de zee? Uuuh gaat nog steeds zn gangetje.... De revu was dit jaar zeer geslaagd erg leuk allemaal, heb je wel een beetje gemist maar we drinken vast nog wel eens een biertje! Ik heb wel spannende verhalen van aan jou kant van de grote plas, ben zelf net etrug van Curacao, was erg leuk en vast warmer dan bij jullie daar. Lekker gechilled en gedoken etc

Anke

Heey Broerkee soeloelip!!

Nice story!! Ik bin nog steeds sa jaloers op dy!! Pff ik sit jir mar wat Belg te wèzen haha... Mar ik ha jir ek de noadige wille jer ;) Ik ha trouwens OL myn Examens Helle!!!!!!!! En der wiene net folle dy et ollegjer helle hienen :D Bin dy Belgen nou sa dom of bin ik no sa slim???

We soenen fannejonne feestje halde by my mar der leit sa folle snie dot net ien eigenlijk jir komme ken... Bytsje jammer :( Marrrr omdat ik gjin sin ha om thus te sitten gjin ik mei wat freonen nei een concert fan die Mario, ha ik dy ommers wol verteld die gast wer we samar spontaan slept ha :D wol humor... En dan nog mar even 'op cafe' (sa sisse se dat jir). Sil wol plezant wurde! :P Even wat jonges yn de règ stompe en rake klappen ut diele hahahaha.

Dit weekend sil ik nei hus, ha namelijk fanoa moarn een wiekje fekansje... Bin ik wol even oan ta nei de examens en stage ensa! Ha via marktplaats DVD's van De Lama's kocht dus even een dei of wat op de bank hingje... EN!! ik wol Avatar yn 3D sjen disse fekansje... Doe hast em 2x sjoen toch??

Marre komst doe nog wol nei NL ta yn de simmer ofsaa?? Hast nog steeds net dudelijk sein!! Ik mis dy!! Mar bin echt super bliid dost et sa nei dyn sin hast!! :D

Chillse dèr enne we skype et weekend wol wer even!!

Dikke Tút!

Big sister :-)

Heeey lovely brother,
Moaie foto's hear!! Echt fet cool boartersguod! Mei ik ek in kear :-)) Liket my sa leuk!! Wy ha hjir ek noch hieltyd snie dus kinst wol efen sa'n skooter hjir hinne stjoere okey?!
En bist alwer wat bekaam fan dy domme quebec ladies?
Nou ik sil nei de berntsjes, Doutsen jout lûd.
Groetsjes oan Tom!
Liefs Ger

Tsjalling

Japserke..! Werom bist du net op dyn Facebook? Ik bin hiel braaf lid wurden. Mar oh nee Jasper komt mar net online.. Grapke hjer. Ik foen it wol hiel gesellich freed mei dy en Thomas oan de telefoan en skype. Dat moatte we gauw nog ris dwan.

Leafs dyn grutte broer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!