jasper-in-canada.reismee.nl

de kerstdagen zijn alweer voorbij.

toch nog net even een klein stukje voor het nieuwe jaar.

afgelopen week is er weer aardig wat gebeurd, dus het is weer tijd.

vorige week zondag nacht/ maandag ochtend zijn we om 0:00 vertrokken richting new york city.

mooie rustige tijd om te rijden, dus dat moest wel goed gaan komen.

ik had alles een klein beetje uitgerekend, en als het allemaal goed zou komen, dan waren we voor spits uur syracuse (een stad waar we bij langs moesten rijden) voorbij, en zouden we weinig van de sneeuwstorm merken die daar op dat momen voorbij trok.

alles ging ook echt heel voorspoedig.

bij Buffalo zijn we de grens over gegaan.

we moesten een gebouw daar binnen gaan, daar werden onze fingerafdrukken genomen, en een foto gemaakt.

verder moesten we nog wat vragen beantwoorden, en na 1 a ,5 uur mochten we dan eindelijk doorrijden.

we passeerden syracuse rond 5.30 en er was bijna niemand op de weg te zien.

vlak na syracuse kwamen we in het wat meer berg achtige gebied.

door de appalachian mountains.

best wel een mooie rit om eens mee te maken.

rond 10.00 uur kwamen we dan aan in new york.

dat ging allemaal heel gemakkelijk en vlot, tot het moment dat we door de tunnel heen reden die in manhatten uitkwam.

dat was echt drama.

wel leuk natuurlijk voor weer een interessant stukje

Wink
.

maar we moesten helemaal naar de andere kant van manhatten.

en met verkeer dat meer stilstaat dan rijd, schiet het niet echt op.

als ik het nu weer moet doen, dan zou ik eerst om manhatten heen rijden, en zorgen dat ik direct aan de goede kant zit.

maar om 12 uur/ half 1 zijn we dan eindelijk bij het hotel aangekomen.

de auto gedropt in een parkeergarage, en zij bewaren de sleutels.

dat is natuurlijk best vreemd om je auto zo achter te laten,

maar het zal wel gewoon zijn want iedereen doet het.

eindelijk aangekomen in het hotel, heb ik eerst maar een klein dutje gedaan.

best wel een klein beetje vermoeiend om voor 11 uren achter het stuur te zitten.

daarna natuurlijk zo snel mogelijk de stad in, want 2 dagen zijn maar kort.

we hebben echt ontzettend veel gelopen, en voor mijn gevoel ook wel genoeg gezien.

we zijn naar ground zero geweest (waar de world trade centre stond)

en naar de top van de rockefeller centre.

we hebben een groot stuk over 5th avenue gelopen ( de winkelstraat schijnt)

verder nog op time square en nog op harold square gestaan.

en echt ongelovelijk veel verlichting daar.

dinsdag avond hebben we wat kroegjes bezocht, maar dat was neerploffen op de barkruk want de benen deden aardig zeer van al het lopen.

woensdag ochtend hebben we de auto weer opgepikt, en zijn we naar woodburry gereden.

een klein dalletje met een super leuk dorpje met alleen maar outletshops.

alle grote merken kon je daar vinden, en het meeste voor een spotprijsje.

dan zie je daar een diesel en g-star raw winkel, en dan moet je daar ook ff in.

maar dat viel heel erg tegen in prijs.

500 dollar voor een jasje, 280 voor een broek.

dus dan maar over laten gaan.

rond 7 uur s'avonds zijn we dan maar weer aan de terugreis begonnen.

thomas heeft van woodburry tot de grens gereden, en daarna heb ik de rest maar over genomen.

de grensovergang weer terug in canada was heel erg gemakkelijk.

ik had de paspoorten al klaar in mijn hand, en de douane beambte kon ze zo aanpakken,

maar in plaats daarvan stelde hij 2 simpele vragen, en konden we door rijden.

donderdag ochtend om 3 uur waren we weer terug in hamilton.

vrijdag was dan kerst.

dat hebben we bij jake en teresa thuis gevierd.

de hele familie was compleet, en dat was echt reuze gezellig.

iedereen moest iets kopen van 10 dollar, en dat werd door middel van een kaartspel verdeeld.

later nog heerlijk gegeten, en natuurlijk met de nodige drankjes erbij.

ik had zelf helemaal geen cadeautjes verwacht, maar david en nancy hadden toch wat voor mij opgehaald.

een tas met allemaal lekkernij, en 50 dollar aan cadeaubonnen voor marks work warehouse.

een winkel wwar ik veel werkkleding weg haal.

dus dat was echt een zeer fijne verassing.

zaterdag ben ik lekker de hele dag lui geweest. en dat voelt ook wel eens lekker.

s'avonds nog wel op stap geweest, maar dat was zeer rustig.

nu heb ik maandag nog vrij, en dan moet ik dinsdag woensdag en donderdag weer werken.

de laatste paar dagen van 2009.

een jaar dat voor mij echt ontzettend snel voorbij ging.

hoe en waar ik het precies vier moet ik nog maar even bekijken.

maar het zal vast wel gezellig worden.

ik wens jullie vanuit canada alvast een heel voorspoedig, gezond en blij 2010,

zodat ik jullie allemaal weer gezond en wel mag zien.

groetjes en heel veel liefs jasper

Reacties

Reacties

Henk en Tietsje

Jasper,

Wij wensen je een goede jaarwisseling en een gezond 2010 toe. En we hopen je in 2010 weer te ontmoeten.

anneke

Jasper een hele goede jaarwisseling,en een gezond 2010. Nog een hele fijne tijd daar.
Zie wel wat voor moois jij nu weer te schrijven hebt over oud en nieuw.

Ik neem er een paar borrels op jou.

Jit

Hee Jas!

Alweer een verhaal - Super!
En een goede kerst gehad dus.
Wist ik ook al een beetje vanwege het skypen.
Echt leuk om tijdens de feestdagen met je te hebben geskyped.
Ben je 2e kerstdag nog wezen stappen??
Ik niet meer.
Maar heb wel mooi kerst bij jouw (ook nog steeds wel mijn schoon) familie gevierd.
Nu is het bijna oud&nieuw.
Hoop dat je daar ook wat leuk pics van kunt maken daar, voor een mooie impressie.
Jij ook een geweldig 2010 toegewenst. Dat je maar van net zoveel mooie en goede dingen mag genieten als dit jaar =)
We keep in touche!


Liefs Jitsie!

dyn grutte sus

Heey broerke!!
Moaie foto's hear!! Jim ha gesellich oan't feesten west sjoch ik wol :-))
Marre, drumt thomas?
En is der al mear snie fallen. Hjir falt sa no en dan noch in lyts bytsje. Jelmer en yael (nichtje) ha hjoed noch in dik oere buten yn de snie oan it boartsjen west. Ik ha snie-pakken te lien krigen fan ien. Dat fine de bern hearlik. Kinne se moai falle, gliidsje yn de snie sonder dat ze kald of wiet wurde.
Hjir gjit it fierder goed hear!
We'll keep in touch ;-)
Lots of love, Ger

memmie

hai laiverd

memmie

de site moat wer byholpen wurde want we binne al febrewaris hjer....Ik hoop dat it goed giet foaral nei juster en du komst mar net online nou ik sjoch moarn wol wer. dikke tut dyn memke

mieke

He Jasper! Goed om te lezen en te zien dat canada je nog steeds zo goed bevalt!

bekijk de foto's altijd en lees het verhaal maar een reactie is niet mijn sterkste kant. Hier gaat alles op eens in een sneltrein vaart! Over 1 week gaat de achtergevel eruit en dan gaan we ( nou ja lees laten) verbouwen.

Geniet van je tijd in Canada!

Groetjes Mieke en Douwe!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!