jasper-in-canada.reismee.nl

al een half jaar voorbij

het is alweer meer dan een maand geleden dat ik wat van me heb laten horen.

dus het is weer hoog tijd voor een update.

het leven hier begint echt zo gewoon te worden dat ik niet eens meer weet wat ik moet schrijven.

maar ja zo gemakkelijk wil ik me er ook niet van af maken, en er is best wel wat gebeurd.

op het werk is alles nog steeds goed.( mischien moet ik zeggen weer goed)

had drie week geleden op een zaterdag een klusje bij een klant waar wij de badkamer hebben gerenoveerd.

hij heeft een klein schuurtje in de achtertuin, en de vloer daarvan moet worden vervangen.

toen ik daar zaterdag aankwam zou ik daarmee beginnen, maar de eigenaar vroeg of ik net even een rooster in de badkamer wilde ophangen.

dat was het enigste wat er nog in de badkamer moest gebeuren.

10 minuten werk, en dan kon ik gaan doen waarvoor ik eigenlijk kwam.

maar net toen ik bezig was kwam charlie binnen lopen, en toen hij mij daar zag werken terwijl hij mij ergens anders had verwacht.

( een klus waar de andere jongens bezig waren, en waar ze mijn hulp wel konden gebruiken)

niemand heeft mij verteld dat ze daar mee aan de slag gingen, of heeft mij gevraagd.

dus hoe moet ik weten dat ze mij daar verwachten.

maar hij was wel zo kwaad dat ik direct ontslag kreeg.

maandag had ik daardoor een vrije dag,

gelukkig is het nu achter de rug en ben ik weer aan het werk.

Donderdag 12 november is Thomas aangekomen in Canada.

Cynthia heft hem van het vliegveld afgehaald en naar Hamilton gebracht.

Hier eenmaal aangekomen zijn we direct door gereden naar port dover voor het vrijdag de 13e motorspectakel.

De eerste avond was direct al feest met de nodige whisky.

vrijdag was het geweldig weer, dus we zaten lekker in de voortuin van randy’s huis een biertje te drinken.

Daarna zijn we door het dorp heen gelopen om alle motoren te zien.

En dat waren heel erg veel.

Zaterdag nadat de kater weer wat was afgezakt zijn we vertrokken richting Ottawa.

Daar moesten we heen om wat papieren voor Thomas op de halen van de ambassade van ierland.

Zaterdag zijn we tot Belleville gereden waar we bij john en Cynthia zijn blijven slapen.

Zondag dan de reis voorgezet naar Ottawa.

Nadat we een hotel hadden gevonden zijn we maar de buurt in gegaan om een gezellig kroegje op te zoeken.

Wat aardig is gelukt, want we kwamen pas om half 4 thuis.

Maandag zijn we om 9 uur van bed af gegaan.

Snel een douche nemen, daarna een ontbijt in het hotel, en toen de stad in op naar de ambassade.

Om 12 uur zijn we maar weer vertrokken voor de lange terugreis door Algonquin park

Dat was een ontzettend mooie route om te rijden, en het park was echt geweldig.

We hebben onderweg 3 elanden gezien.

Een mannetje en vrouwtje met een kalf.

Met alle meren en heuvels en omgeving was het zeker de moeite waard.

Net voor we bij Toronto waren is Thomas achter het stuur gestapt voor het laatste uurtje rijden.

7,5 uur aan 1 stuk door rijden is best wel lang en vermoeiend.

Afgelopen weekend zijn we naar Niagara falls geweest.

Thomas wilde dat zo graag zien, en het is hier net om de hoek.

We kwamen daar aan om 4 uur.

Aangezien het ook wel mooi is om het met de belichting te zien zijn we er best wel een tijdje geweest en zijn we s’avonds nog in de skylon tower geweest.

(hoge toren naast de falls.)

later zijn we nog op stap geweest in downtown Hamilton.

Afgelopen maandag is Thomas ook begonnen met werken.

Hij zit gezellig bij mij in de bus.

En zo te zien toont hij wel inzet.

Dus dat moet wel goed gaan komen.

Zoals jullie kunnen lezen heb ik het wel enorm naar mijn zin hier.

13 november was ik hier precies een half jaar, en als het zo doorgaat is een jaar veel te kort.

Mischien moeten er nog maar een paar maandjes bij.

Gelukkig is dat zorg voor later.

Groetjes en veel liefs uit een gezellig canada

Reacties

Reacties

sytse

Hey Jasper, alde canadees!
ik sjoch it wol do komst net wer werom, noch even en do keapest in h^us der.
by alles wast dochst efkes neitinke as it echt is wast wolst.
super dast dy sa thus fielst mar jah ast do it mar gesellig fynst dan komt it wol goed, hjir gioet alles ek prima 19 desimber Bluesbarrem mei Chippin' Blues ( Dirk Hellinga en ik ) as akoesties duo en Healers, dat it wurdt wer feest

ik sil wer wat wurkje doeg doeg en groeten oan Thomas

Anke...

Heyhey broerke!!!

Sorry nog fan snein toen dost my bellest! haha Wat een stress die treinen! Ha 6.5 oeren onderweis west en 5x oerstapt! Terwijl ik et normaal yn 4 oeren doch en 1x oerstap. Oerol wienen der storingen en een beam op de rails en kabels knapt en werkzaamheden... echt drama. maarja ik bin der wer kom. :)
Bin no ollinne siek :( vreselijk. Buikgriep ofsa tink ik.
Marja gjit wol wer oer.

Mar wer een cool verhaal, behalve don fan dat ontslag :s. Jeetje wot stom fan hun!

Bin blied dost et der sa nei dyn sin hast, hoop echt ooit nogges by dy te kommen!
Nou doe bellest my fan de wieke nog marres ;)

Love youu

Jitske

Heej Jas!!

Leuk wer in ferhael fan dy te lêzen!
Ik hjer it wol, do genietest echt dêr.
Do libbest no echt.
Super goed fan dy!!
Wol stom dat sy dy samar ûntslach joue.. tssss
Moar dat is goed kommen dus.
Ek fantastysk dat jimme, do & Thomas, it sa moai en gesellich hawwe! Jimme dogge in soart.
Doch him de groeten.
Wy maile! Sil no sa nei skoalle.
Dowdow!!

Leafs Jit
X

Tsjalling

Japiooo!!
Eindelijk weer eens nieuws. Maar wat ik nou niet helemaal snap is of je nou weer bij dezelfde baas werkt of bij een ander.
Ik heb ook weer nieuws, over 5 nachtjes kan ik mijn sleutel ophalen en kan de verhuis bende beginnen. Heb het dus stinkende druk met van alles opruimen en dergelijke. M'n nieuwe huis ziet er echt heel mooi uit, totaal niet wat je zou verwachten van een nieuwbouw project. Marten komt hier dit weekend om me even te helpen met wat dingen, daarna is hopelijk alles wel klaar rond het huis zodat ik rustig over kan.
Groeten aan Thomas

Love you

Gerbrich +family

Heeeey lief broerke!!!
O wy misse dy no wol hear! Bist no echt al in hiele tiid fuort!! Mar hast it sa te lezen noch wol nei't sin! Bin ik hiel bliid om!
Wennest no mei Thomas yn in hus/appartement? Of noch hieltyd by famylje?
En hoe sit it mei de leafde :-))

Hjir gjit it gelokkich wer in hiel stuk better. Doutsen groeit no echt hear! It lytse is der echt al ôf fyn ik. En ast du har sjochst dan kin se miskien al rinne (tenminste ast fan plan bist noch iets langer te bliuwen)! Mei de oare berntsjes gjit it ek goed. Jelmer fynt sinterklaas no hielendal fantastysk. Hy wol elke dei syn skoech opsette...helaas sit der net elke moarne wat yn...haha.
Evert en ik binne ôfronne wykein in wykein mei syn 2en fuort west, hearlik!! Wy ha yn in hotel (lekker luxe) yn Amersfoort slept en binne yn Utrecht nei de musical Joseph west. Echt hiel moai!!

Doch Thomas de groetsjes efen! En miskien kinne we noch in kear skype?? Moatte wy efen wat ofprate. Dan kinne we elkoar wer efkes sjen :-)

Foarsichtig he?!
Love you!!

Gerbrich

Heey broer!
Wy hearre niks mear fan dy! Hoe ist mei dy??? Any news? Bin benijd!!
Love you!
Leafs dyn grutte (les 'aldste') sus ;-)

Tsjalling

Heeeuujj Jasper en Thomas,

Was leuk om even weer bij te kletsen vanmiddag. De mensen in de Action konden het echt niet waarderen, die liepen steeds te staren. Heb aan de kassa maar nog even uitgelegd dat het telefoontje uit Canada kwam en dat je dan niet zomaar op kan hangen..
Maar goed, volgende week mijn New york t-shirt niet vergeten he? Haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!