jasper-in-canada.reismee.nl

de tijd gaat nu wel heel snel.

het is alweer meer dan een kwart jaar geleden dat ik uit nl vertrok.

bijna niet voor te stellen dat de tijd zo snel gaat.

voor mijn gevoel zit ik hier nog maar net 5 week ofzoiets.

met mij gaat het heel goed.

ik maak van alles mee, en leer hier ontzettend veel.

op het werk gaat het prima.

ik heb nog steeds de leiding over de jongens, en dat blijft ook zo.

zo nu en dan ben ik wel een beetje onzeker, maar charlie (mijn baas) zegt dat ik het uitstekend doe.

hij ziet nog steeds een hoop vooruitgang

Laughing

vorige week vroeg hij of ik al had gedacht om te emigreren en hier te blijven.

de jongens lijken er ook al aardig aan te wennen.

ook de weekenden heb ik het smoordruk.

3 week geleden was het weekend chesley lake.

dat was een heel gezellig weekend, waarin ik veel familie leden tegen ben gekomen.

lekker op de veranda zitten met uitzicht over een meer.

stuk of wat biertjes erbij, en een kaartspel tot laat in de nacht.

de volgende dag ben ik aan het golven geweest.

(en dat is nog best leuk ook)

het balletje proberen snoeihard weg te slaan, in de goede richting als het lukt.

had 3 keer dat ik het balletje bij andere baan weg moest halen.

helaas moest ik de de maandag alweer weg omdat ik dinsdag weer aan het werk moest.

het weekend daarna ben ik bij david en nancy geweest.

hun zoon en dochter bleven maar vragen wanneer ik weer een paar dagen bij hen bleef.

dus heb ik hen voorgesteld dat als zij een planning maakten voor het weekend, ik een heel weekend kwam.

nou dat duurde maar 5 minuten of de planning was klaar.

vrijdagavond met de nintendo wii spelen.

zaterdag naar de beide voetbalwedstrijden, met later een lange wandeling door het bos.

zondag moest ik mee naar de familie dag van nancy haar familie.

afgelopen weekend was echt een superleuk weekend.

vrijdag ben ik met Dan (een collega) naar wat vrienden van hem toegeweest.

dat was heel gezellig, volgens hen moet ik het echte stappersleven van hamilton nog ontedekken.

de dames hadden al grote plannen naar welke bars en discotheken ik allemaal heen moest met hen.

mijn accent vinden ze allemaal zo geweldig dat ik bijna niet op mocht houden met praten.

ja en wat moet je dan zeggen he!

zaterdagavond ben ik naar Jarvis geweest.

een klein dorpje ongeveer 45 min rijden hier vandaan.

daar hadden ze cornfest.

een feest dat het mais bijna rijp is voor de oogst.

ze hadden er een superleuk feest met eerst een lokale band op het programma, en daarna een optreden van david wilcox.

en dat is best een grote naam hier.

ik was erheen gegaan op een uitnodeging van randy (collega)

we hebben echt een supergezellige avond gehad.

had aardig wat aandacht getrokken van dames.

kreeg complimentjes van wat gasten die vroegen waar mijn shirt wegkwam.

en ik kreeg genoeg drinken toen ze erachter kwamen dat ik nederlands was.

later die avond heeft rebecca, de dochter van randy, ons uit jarvis opgehaald.

de zondag ben ik in port dover gebleven bij randy thuis.

echt een geweldig dorp direct aan de rand van lake erie.

1 van de grote meren met aan de andere kant de usa.

het was weer een beregezellige dag met zon meer en strand, en in het dorp een grote markt.

zoals jullie kunnen zien zijn het meer de weekenden dat ik echt wat doe.

door de week heb ik het helaas te druk met werk.

ben van 6.30 tot 18.30 weg voor werk.

helaas gaat er veel tijd in het reizen zitten.

dus aan het einde van de dag ben ik meestal wel op.

dus dan is het lekker douchen, drankje pakken en dan maar vroeg op bed.

komende weekenden staan ook alweer vol.

dit weekend weer naar david en nancy.

komend weekend weer naar port dover, en het weekend daarna een lang weekend weg.

dus zoals jullie zien zit ik hier nog lang niet stil, en vermaak ik me echt nog prima.

groetjes en veel liefs jasper

Reacties

Reacties

marten

ja wol hiel luek oljer mar dot hiedest ol 2x oane tele zijn:P
en ja ik kin net sliepe tis jir 5:47 now mar ik har ol san 13 neefebieten:(

Sytse

hey Jasper , ja jonge do wurdst al in echte great Boss in Canada
mooi dast it nei 't sin hast.
hjir giet alles mar gewoan troch sa't it altyd gien is.
29 augustus Easterbarren en ik sil der ek wat kabaal meitsje mei de BigBellyBluesBand.
fierder ach jah der sit wat yn'e penne mar dat hearst wol wer
jun in feestje foar Marten syn ferjierdei en dan sil Anke cocktails brouwe
hearst it ferslach wol fan harren tink ik

set oan en sa

groetnis Sytse

Anke :D

Heey Lievee broer!!

Wer een skitterend verhaal!
Wat makkest doe een protte mei, bin wol een bytsje jarloers haha :p
Wat een vet hippe auto trouwens :o dikke bak!! Bist ol achter san kenteken oan west?? haha soe ek wol cool weze!

Nou ik ha via marktplaats eindelijk een magnetron oven opskarrele, die sil ik no even ophelje. Myn keamer is hast compleet ;)

Ciao Ciao (L)

Dikke tut!

Berend

hey jas nou dat emigreren moet maar niet wel. lopen daar wat knappe meiden om? ik zal deze week ff een microfoon kopen dan kunnen we ff skype. nou succes en rustig aan.

groetjes BA

Pake en Beppe Garyp

Nou Jasper ik had jouw al als directeur gezien ,maar aan jouw vervoer middel ben JIJ voor mij een hele goede ondernemer. Je ver dient van mij een dikke 10
foto´s avond vierdaagse kunnen wij de omgeving nog goed herineren het is daar mooi maar ook heel gezellig hé Geniet daar verder. Als je nog een keer naar Joop en Dorothy gaat doe je de groeten even van ons.Zij vonden het heel leuk je te ontmoeten. Zo is het eerst weer genoeg tot een andere keer
groetjes van Beppe en Pake
p.s. Prachtige fotos

Mieke en Douwe

Hé Jasper,

Leuk om te lezen dat je er zo van geniet, en als je daar blijf hebben wij een mooi adresje om een keer langs te komen!

Groetjes Mieke en Douwe

Jitsie

Heej Japsie!
In prachtich lang ferhaal. Do belibbest ek in hiel soart haw ik wol yn'e gaten - Super! Gean sa troch. Bin grutsk op dy. Sa te hjerren bisto dêr gelokkich =)
Hoe ist waer dêr by jimme eins?! Want sêch juster op de tillevysje dat it yn Encaster needwaer wie! Auto's dy't oer de kop waaiden ensa...

Folle leafs Jit

Beppe van Minnen

Ja wat moet ik nu zeggen, Dag Jasper dit was mooi hoor, ik weet niet meer, dan moet pake maar wat zeggen, o, eeeuuhh, een goeie toekomst daar en zet m op, ik hoop op een goeie toekomst daaro.

Groetjes eerst maar weer, een volgende keer een wat langeer verhaaltje, we moeten nu eerst eten.

Fijne tijd daar.

Evert, Gerbrich, Jelmer, Jildou & Doutsen

Heeeey super lieve broer en omke ;-)
Het is al veeeeeel te lang geleden dat wij jou 'gekrabbeld' hebben. sorrysorrysorry!! Maar we denken wel aan jou hoor! We hebben zelfs speciaal een laptop met microfoon en webcam gekocht zodat we binnenkort een keertje kunnen skypen, oke?!! :-))
Weet alleen nog niet hoe dat moet. Moet dat nog even uitzoeken.
Zo te lezen gaat het goed met jou!! Daar zijn wij heel erg blij om.
Hier gaat het ook best goed. Alleen huilt Doutsen nog vrij veel. We zijn vandaag voor de 2e keer naar de kinderarts geweest en hij heeft toch weer reflux vastgesteld. Ook heeft ze ontzettend veel last van krampen. Hier is helaas niets aan te doen....
2 Dagen geleden zaten we te eten aan tafel toen Jelmer in 1 keer een vliegtuig zag door het dakraam in onze aanbouw. Hij zei toen in 1 keer: 'hey mem, miskien zit Jasper der wol yn!!' Grappig he?!
We hebben inmiddels ook een nieuwe douchedeur. Is ongeveer 3 weekjes geleden geplaatst. Alleen nu was het stangetje wat aan de deur en de wand vastgemaakt moet worden te kort. Hier zijn ze dus weer een nieuwe voor aan het bestellen. Maar de douche is dus biiijjnna af!! Mooi he?! Als we straks een keer skypen zal ik de laptop mee naar boven maken en dan laat ik je het resultaat van de douche even d.m.v. de webcam zien.
Evert is vandaag trouwens begonnen met zn nieuwe job bij de Bethel. Hij is daar nu voor 20 uren in dienst als hoofd jongerenwerker (samen met nog 2 jongerenwerkers). Vrijdag begint zijn studie; kerkelijk jongerenwerker op de wittenberg in zeist. Hij is 1 keer in de 2 weken een weekend weg voor zn studie. Philips betaald zn loon nog 1,5 jaar door en daarna zullen we dus op zoek moeten naar nog een inkomstenbron. Maar goed, dat komt later wel weer.

Hey, heeeeel veel plezier bij al je leuke uitjes!! En niet teveel vrouwen het hoofd op hol brengen hoor ;-)
Wy tinke oan dy!!
Leafs fam. van Wieren

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!