jasper-in-canada.reismee.nl

het normale leven komt wat op gang.

het is alweer veel te lang geleden.

ik zou elke week een stukje schrijven, maar heb nu al gefaald!!

maar wat moet je vertellen als je niet veel bijzonders beleefd hebt.

afgelopen week was veel interessanter dan de week ervoor.

heb deze week namelijk de avond vierdaagse gelopen.

(Jitske ik heb het er tussen geplakt

Wink
)

de 4 day evening walk georganiseerd door aardig wat nederlanders met elkaar die hier nu wonen.

echt super leuk, met allemaal mensen in oranje kleren.

nederlands talige muziek, nederlandse en de FRYSKE flagge.

en na afloop van elke dag kon je wat lekkers kopen.

ze hadden een poffertjes kraam, en een kraam waar je kroketten en lekkerbekjes kon krijgen.

echt heel gezellig met elkaar.

de tocht werd gelopen in de royal botanic garden tussen Hamilton en Burlington.

eerst een zeer goed onderhouden tuin, maar nu een bos met heel veel verwilderde paden.

wel mooi om doorheen te lopen, maar te dicht om echt mooie foto's te maken.

tevens heb ik afgelopen dinsdag mij G2 drivers licence gehaald.

maar heb het helaas nog niet binnen.

om 13;55 had ik de citytest (rijexamen door de stad)

ging echt goed en de examinator was onder de indruk, ik liet een veilig en vertrouwd gevoel achter.

gelukkig rijdt hij niet dagelijks mee, want dn wist ie wel beter

Wink

wat is dat wennen zeg, overdreven in de spiegels kijken, 2 handen aan het stuur houden en je ook nog eens aan de snelheid houden.

en dan niet te vergeten zijn de ontelbaar vele stop borden, ze staan echt op de meest onnozele plaatsen.

maar anyways ik heb het gehaald en dat vond ik het belangrijkst.

dus ik kom weer binnen bij het kantoor om alles af te handelen en een afspreek te maken voor de highway test, is het hele netwerk gecrasht. dus ik heb een papier mee gekregen waarop stond dat ik het gehaald had en dat ik met dat papier terug moest komen om mijn G1 licence om te zetten in een G2 licence.

ik dus maar vragen van kan ik de highway test niet alvast aanvragen???

maar dat kon niet want eerst moest alles omgezet worden.

maar er zit gelukkig schot in de zaak dus het zal waarschijnlijk niet zo heel lang meer duren voordat ik het volledige canadese rijbewijs heb.

verder kreeg ik maandag te horen dat ik een baan heb gekregen bij riverside landscaping.

een hoveniersbedrijf die wel een timmerman konden gebruiken.

dus bij mijn eerste klus moest ik een verhoogd vlonder aan een huis bouwen met een kleine trap naar het teras.

ik werd woensdag om 6:30 opgehaald en we gingen naar de werkplek.

3 tuinierders en 1 iemand met wie ik moest samenwerken.

op de werkplek aangekomen moesten we even wachten op de baas die ons instructies moest geven.

nou dan denk je van' hij zal wel met een tekening komen met maten enz'.

maar dat bleek heel anders.

ik moest een plateau maken waar de barbeque op kon staan met een redelijk breed trapje naar beneden.

thats it. meer niet ,je zoekt zelf maar uit hoe en wat.

dus ik denk van Lyle (mijn collega waarmee ik samen moet werken) zal het wel vaker hebben gedaan.

in afwachting van hoe en wat de plannen waren keek ik hem aan.

maar even later kwam het er op neer dat niemand daar enige ervaring mee had en dus kwam alles op mij aan, en moest ik hun vertellen hoe en wat.

dus even nadenken en aan de slag.

ben je bijna klaar, komen de eigenaren van het huis, en alles moest anders.

het hele plateau moest 5 cm omhoog, en dat brede trapje werden nu afstappen rondom het plateau.

en aangezien ik maar meteen moest beginnen, en een klein tekeningetje maken volgens de baas onzin was, hebben de andere jongens in totaal 4 keer om nieuw materiaal naar de winkel gemoeten.

ik heb in totaal 3 dagen over iets gedaan wat normaal in 1,5 dag kan, (voor mijn gevoel de helft van de tijd stil gezeten. maar iedereen was wel tevreden. (behalve ik over het ongeregeld zootje).

gelukkig heb ik ondertussen te horen gekregen dat er nog een bedrijf interesse had.

Bowes & associates. dat lijkt mij meer een gestructureerd bedrijf.

komende week(waarscheinlijk woensdag) ga ik het daar proberen om te zien of dat mij beter ligt.

ik kon maandag direct wel beginnen, maar ik moet nog een klein dingetje afmaken bij de andere baas, en moet hem dus ook nog vertellen dat ik dat weg ga.

dit weekend was het ancaster heratige day.

en dus was er zaterdag morgen een grote parade in het centrum, en er waren allemaal kraampjes aan de kant van de weg.

ben er samen met david heen geweest.

best wel leuk en gezellig om dat mee te maken hier.

maar lang konden we niet blijven want ik zou met jake en teresa naar de cottage up north.

(vakantie huis in het noorden)

dus we zijn om 13 uur vertrokken en kwamen 3,5 uur later aan bij een prachtig huis midden in de bossen met een eigen klein meertje.

we hebben lekker door de bossen gewandeld en veel mooie plekken gezien.

echt ongelovelijk mooi, dus weer redelijk wat foto's gemaakt van alles.

het enige nadeel was de hoeveelheid vliegen daar die je compleet lek steken.

dus als we buiten waren hadden we meestal jassen aan van heel dun gaas waar de vliegen niet doorheen kunnen kruipen.

best wel vervelend dat gaas de hele tijd voor het gezicht, maar geloof me maar het is beter dan al die vliegen.

nou dat was het eerst wel weer voor nu.

moet nu snel slapen want moet over 5 uurtjes weer aan het werk.

groetjes en heel veel liefs jasper

(de foto's komen er spoedig bij)

Reacties

Reacties

sytse

hey Jasper, so sjochst mar wer alles komt goed ast no goed de lieding nimst krijst oer in jier dyn eigen boubedriuw!
wy hawwe hjir ^ofr^unne sneon sk^tsjesilery op'e mar hawn, tige by tige. it doarp Eastermar hat it net echt goed dien mar it wie wol in hiel noflike dei.
mei in soart folk yn it doarp sels.

sukse mei dyn highway license, it sil wol goed komme, ast se mar goed foar de gek haldst.

ik hoop dat dat oare bedriuw better befalt.

groetnis Sytse

Tsjalling

Hey Broerke,

Mooi om weer wat te horen van je, heel toevallig had ik het er gister nog over met heit dat we al een tijdje niets gehoord hadden. In ieder geval succes met het andere dingetje voor je rijbewijs, wat een gedoe zeg.
Wij zijn dit weekend naar Waldrock geweest wat natuurlijk weer een groot succes was. Lekker op de camping geslapen en mensen gezien die ik al een tijdje niet gezien had uit Almelo en omstreken.
Ben nog steeds een beetje brak maar dat gaat wel weer over.

Tsjalling

Jitskie

He Jas! Weer een mooi lang verhaal =D
Wel jammer dat je niets over de avond4daagse hebt verteld =) We kijken uit naar de foto's, van de huizen enzo waar je bivakeerd. Nou werkse!!

Heb net een cijfer van SG-toets teruggekregen, mwuoeoeahahahaaa! =0 Een 7,8 =p Whooptidoo! Had er niet eens heel goed voor geleerd. Aan de andere kant heb ik net bij Fitness de eigenvaardigheid niet gehaald. Terecht overigens, ik vind er gewoon geen flikker aan. Zometeen Softbal herkansen, hah, ik ben benieuwd. Want ik ben gewoon niet zo goed met ballen enzo... =D De laatste loodjessss,

Hald fan dy!
Xx

Tsjalling nog een keer

Ha, daar ben ik nog een keer.
Ik heb net de handtekening gezet voor het nieuwe huis. Het is nu officieel van mij, over een half jaar zou het klaar moeten zijn en kan ik verhuizen. Heb er echt zin in, ik heb ook even geregeld dat we binnenkort foto's kunnen maken van hoe het er nu uit ziet. Dan stuur ik die wel even naar je toe.

Yolanda

Heeee lieve Jasper,

weet zo'n mooi verhaal..
zo te zien vermaak je je daar goed:D
en wat een moooi huis en omgeving!
ik hoop dat alles goed met je gaat,
hopen dat je die andere baan krijgt en zou mooi zijn dat dat ook nog heel leuk is!
Geniet ervann! en pas goed op jezelf.

lieeefs, je buurmeisje

Jeltine

Hee leave skat fan my, moai dast even wer wat fertelst want ik wit hast net wast bydein hast mar no wit ik wer wat mear. Ik hie dy sms t mar ik wit net oft dat wol oankomt. mar ik bin slagge foar blomsierkuenst mei twa x in 8 en in 7, super hè??

hâld fan dy

Ankie Pankie

Haaaai Broerkee :D

Oh wot sist du der yn in mooie omgeving!! Ik wol et echt wolles mei myn eigen eagen sjen!!

Moarn krij ik de utslag fan de examens...
vreselijk, ik stjin der net sa goed voor, dus tis saaa spannend!

Barcelona wie trouwens super!! Oh der soe ik wol wenje wolle, heerlijk waar, mooi hotel, mooie sted, leuke shops, heerlijk stran! Gewoan super. Ik set de foto's nog wol even op myn hyves.

Nou ik sil sa even nei Tsjal, die sil myn computer even fixe! Ken ik ondertussen mooi even sims 3 dwan hehe.

Love You en Take care!!

evert

he jas

blij dat je het er een beetje naar je zin hebt
hier gaat alles ook best ons huis staat te koop
zodat we nu om iets groters kunnen zoeken

Anke

Jas!!! Ik bin Slagge!!!!!!!! Whoehoeeeee,
bin saaaa blied!!!

ineke

Hoi Jasper,
dit is Ineke, ik ben een zusje van Nella ( van Sjoerd)\
ik woon in TX , Katy ( 20 km. ten Westen van Houston) en we hadden het over je ivm je reizen en werken. Ik weet dat TX nog wat uit de richting is, maar wij kunnen wel iemand gebruiken die een beetje handig is. Ik heb ook een hoop vrienden daar die ook klusjes hebben.
Gek genoeg heb ik ook nog een andere vraag , vrienden van ons, in het zelfde dorp hebben een au-pair nodig voor hun zoon. (12j.) en we dachten dat misschien je vriendin dat zou willen doen, voor een half jaar ? of langer ?
denk er maar es overna.
groeten van Ineke
en vooral van Nella -> die verteld dat Sjoerd de top van de Kilimanjaro heeft gehaald, gistereren en dinsdag weer thuis komt in Giekerk ( Tanzania) - sorry weet de spelling niet . Succes onderweg.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!