jasper-in-canada.reismee.nl

zoveel gebeurd!!!!

zoveel gebeurd gezien en gehoord dat ik niet eens meer weet waar te beginnen

van alles gedaan.

zoals jullie al konden zien ben ik al bij de niagara falls geweest.

op de skylon toren bij de falls voor de beste kiekjes op de watervallen.

journey behind the falls gedaan, dan loop je door tunnels en kan je heel dicht bij het water komen.

je voelt het water echt met geweld naar beneden komen.

even later zijn we bij de rivier langs gereden richting lake ontario.

een heel mooie omgeving met wijnvelden en geweldige shots van de rivier zelf.

echt een super leuke dag die we hebben afgesloten met een diner in een indiaas restaurant.

maar als jullie denken dat dat het enige mooie gebied hier is heb je het mis.

ze hebben hier echt geweldige parken bij de steden.

zoals het park bij hamilton van de vorige foto's.

echt een heel mooi park waar je je echt ver buiten de stad waant.

je kunt er echt heerlijk wandelen. met heel veel groen en natuur om je heen.

overal vogels en eekhoorntjes.

dit weekend ben ik in toronto geweest.

vrijdag met de bus vanaf hamilton vertrokken.

eerst ff naar het nederlandse consulaat om ff wat papieren te regelen voor het canadese rijbewijs.

en daarna de hele middag nog rondgelopen tot sandra klaar was met stage.

we zijn ff te eten geweest in een koreaans restaurantje.

je hebt daar een tafel met in het midden een gril.

eerst ff wennen hoe je het eten klaar moet maken zonder dat het verbrand, maar verder best wel smakelijk.

ik kon bij sandra logeren in downtown toronto dus dichterbij krijg je het echt niet.

echt een super weekend, en ontzettend veel van de stad gezien.

zoals de scarborough bluffs. steile zandwanden van zo'n 66 meter hoog.

met daaronder een prachtig park waar je lekker kunt wandelen en picknikken.

later zijn we nog naar high park geweest.

een heel groot park waar we maar een klein gedeelte van hebben gezien.

maar dat was gewoon een groot bos midden in toronto

met open vlaktes waar je lekker in het gras kunt liggen.

zondag zijn we naar de cn tower geweest.

geweldig hoge toren met worlds highes observation deck,

dus dat is een must als je hier bent natuurlijk.

een uitzicht tot weet ik veel hoever, je ziet soms bij heel helder weer de mistwolken van de niagara falls.

nou hadden wij ook wel heel helder weer, maar dat kon je net niet zien helaas.

s'middags om 2 uur zouden we met sanne, een meid die hier al wat bekender is, een boottocht maken om de eilanden.

helaas ging die boottocht niet door.

maar het was geweldig weer, en dus hebben we maar de ferry genomen naar het eiland.

echt superleuke middag gehad.

we hebben fietsen gehuurd en zijn het hele eilandje over gefietst.

machtige skyline van toronto.

een must voor iedereen die toronto wil zien.

wel dat waren de hoogtepunten dan wel weer.

ik hoop dat de foto's meer vertellen.

groetjes

Reacties

Reacties

sytse

hey, Jasper,
alde toerist!, mooi dast dy wat fermakkest en ast net sa folle hjir op setst is net sa slim bist net yn Canada om dizze side by te halden dochs?!

fierder is it hjir alles goed, drok dwaende mei de tariedings fan de Eastermarder muzykj^un, as it allegear goed komt dan wurdt it in hiele noflike j^un.

ik sil j^un ris sjen as ik skype op'e kompjoeter krije kin, top of flop!

nou, jonge goed dyn best dwaen en oan't skriuws as skypes

Sytse

Your Girlfriend =)

Heeeej Skattie!!

Wat in geweldich ferhael en prachtige foto's!
It is moai om wer wat fan dy te hjearren, moar myn fosterheit Sytse hat natúerlik hielendal gelyk.
It liket der op dasto dy best fermakkest en do sjochst der op de foto's ek lokkich út - Dat docht my goed.
Set dit avontoer sa troch! En genietsje fan alles fan dyn -once-in-a-lifetime-experience-!! Foar dast it wist is it foarby =P

Hald fan dy!
Dikke tút en krûp fan mi

PS: Mei my gjit it ek goed hjer =)

AnkeFanke :D

Hiii Chickie!!

Wer een geweldig verhaal, heerlijk. Ohhh wot woe ik graag even nei dy ta!! Olles ek even mei myn eigen eagen sjen!! die foto's bin sa mooi!!

Bist no ol bie Jake en Theresa? Ha dy een mooi hûs?? Fast wol ofnet haha :p Lekker ien olle 2 jacuszi's fan hun badderje chopchop!!

Hej Jas wist...
Ik ha tongersdei ol fekansjee :D, ma ik ha juster wer een vreselijk examen makke, dus wit net hoe blied ik weze ken, want een herexamen sit der wol ien tink ik, dus don ken ik wer keihurd oan et leren :s. Nja herexamen of net, ot ik et mar helje!

En wist... ot ik de loterij win kom ik een keer bie dy op fekansje der jer :D

Nou brother ik sil mar wer even oan et lerenn foar de leste 2 examens!

Have Fun!!!

Love you

b en m

hey japio alles kits? zo te lezen wel. maaru moet er ook nog gewerkt worden of hoe zit dat eigenlijk? heb je al werk gevonden of heb je er nog geen zin in?

succes daar!! groetjes b&m

jeltine

hey myn leave skat ..hast eindelik wer wat skreauwen dat dourre fierstente lang dû hast it seker hiel drok. No ik ha no in luzeleven want ik ha hast gjin wask mear, it skilt de helte.. ik ha tiid oer no, ferfeel my dea..

Goed dy even wer te sjen al is it op in kykje
hâld fan dy mar woe dy wol even fêsthâlde(noch 50 wiken...)

leafs dyn memke

Big sister ;-))

Hey little brother ;-)
Mooi weer wat van jou te horen!! Wow, wat een mooie avonturen beleef jij zeg! Mis je ons ook al? Of is het daar veel leuker :-)

Er is hier vandaag een 'ramp' gebeurd in de douche...:-( Jan zou hier samen met zijn collega de wc, douche, douchedeur, etc. ophangen. Toen ze bezig waren met de douchedeur is de hele glazen douchedeur in 1 keer helemaal uitelkaar geknapt, zonder dat ze iets aangeraakt hadden met de deur of zo. Dus die lag in miljoenen stukken...820 euro naar de knoppen....:-(
En door alle glasscherven zijn er weer tegels en voegen beschadigd die Jan er dus morgen weer uit zal halen en het zal vervangen. Al met al even een tegenslag... Maar zonder douchedeur kunnen we waarschijnlijk morgen weer voor het eerst douchen, heerlijk!!! 6 weken later...

Zodra de douche helemaal klaar is zal ik je even foto's sturen hoor. Kun je ook even zien wat voor moois jij voor ons gemaakt hebt!

Hey geniet!
Liefs Gerbrich, Evert, Jelmer en Jildou

Yolanda

Lieve Jasper,

Wat een mooi verhaal,
Ben blij dat het zo goed met je gaat.
wat een belevenissen en omgeving!
Echt geweldig, je hebt het vast heel erg naar je zin.
Nou pas goed op jezelf!!

Veel liefs,
Yolanda!

Tsjalling

Broeeerkeee!!
Ik doe het lekker weer niet in het fries, iets teveel moeite :P
Maar in ieder geval leuk weer iets van je te horen/lezen. Het leventje hier tokkelt rustig verder, ik mis alleen wel de telefoontjes die ik wel eens om half 12 's avonds van je kreeg. Maar het gaat erom dat jij het naar je zin hebt en volgens mij zit dat wel goed.

Latertjes en de groentes

Hayke en Anke

Ha Jasper,
As wy dyn lêste ferhaal sa lêze is it krekt as binne we efkes werom yn Canada. Toronto, Hamilton de "Falls" wy fûnen it ek oerweldigjend, imposant en noch wat fan dy superlatieven. Wy sjogge wol datst o sa genietest fan dizze erfarings en hoopje dat er de kommende tiid noch in hiel soad bykomme. Mochtest ferlegen sitte om adressen yn dy regio dan mailst ús mar efkes. Wy hawwe noch in hiel sympatyk stel ( omke tantesizzers) yn Toronto wenjen. groetnissen fan Hayke en Anke

sytze en bonny

wy binne blied dost it der sa nij dyn sin hast .en hoopje dost noch een protte mooie dingen sjen en belibje meist . it is echt een hiele erfaring.noch een mooie tiid tawinske groetnis sytze en bonny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!