jasper-in-canada.reismee.nl

lang lang geleden, in een land hier ver vandaan.

het is alweer heel erg lang geleden dat ik wat tijd en energie heb gevonden om weer eens een leuke fijne update te geven van hoe het hier gaat.

(en 14,5 maand geleden dat ik thuis voor het laatst heb gezien)

er is alweer zoveel gebeurd sinds het laatste verhaal.

mijn laatste verhaal eindigde met dat de aanvraag van verlenging van mijn werkvergunning is ingestuurd.

helaas is mijn verzoek afgewezen om de reden dat ik geen toegewezen “labour market opinion” had.

dat is toestemming van de overheid om iemand die tijdelijk in Canada is langer aan het werk te houden.

ik heb mijn best gedaan om binnen het bedrijf waar ik werk om dat klaar te krijgen, maar ik kreeg te horen dat het zo druk was, dat we ze die drukte er niet bij konden hebben op het kantoor.

intussen heb ik net ontslag genomen omdat ze mij toch niet verder kunnen helpen, daar zijn ze nu te laat mee.

natuurlijk kreeg ik meteen de volgende dag een telefoon van mijn werkgever hoe we dit kunnen oplossen, want het was toch wel belangrijk dat ik er was om problemen op te lossen op de bouwplaats.

nou zijn mijn plannen intussen veranderd.

in plaats van verlenging van mijn werkvergunning verlengen, ga ik nu permanent residence aanvragen.

dat houd anders gezegd emigreren in.

dat zal natuurlijk wel heel wat met zich mee brengen, en het zal ook wel enige tijd duren voordat het allemaal rond is.

ik hoop dat ik intussen in Canada kan blijven, maar dan moeten er wel een paar dingen heel erg mee zitten.

(als iemand tips heeft of mij kan helpen, dan is dat van harte welkom)

natuurlijk zit er ook wel heel erg veel dingen mee, en gaat het echt ontzettend goed hier.

sinds al een tijdje heb ik hier nu een vriendin, en dat zit echt helemaal goed.

zij komt uit port dover, en dus breng ik daar dan ook heel erg veel tijd door.

het voelt daar al helemaal als thuis aan.

verder gaat al het andere leven natuurlijk ook nog wel door.

Thomas en ik zijn naar concerten geweest,

het stappen is weer geweldig in de zomer.

22 juni is er een vriend van Thomas aangekomen.(Liam genaamd)

hij staat ook wel op een stuk of wat foto’s

de twee nederlandse dames zijn alweer vertrokken.

we hebben leuke weekendje weg gehad, zoals naar de cottage in huntsville,

een weekend naar niagara falls, we zijn naar sarnia geweest, het weekend van de bruiloft waren we in windsor, en dan hebben we natuurlijk een seizoen pas voor canada’s wonderland.

de komende weekenden staan ook alweer vol.

komende zaterdag hebben we feest bij Megan thuis omdat haar moeder net 50 jaar geworden is.

volgend weekend zijn we uitgenodigd voor en bruiloft,

en het weekend daarna wordt gigantisch druk met het “friday the 13th” motor event.

en dat belooft een zeer groot te worden omdat het ten eerste een jubileum is, en dan ook nog in de zomer.

dus dan mischien weer wat meer foto’s.

ondertussen ga ik nog heerlijk genieten van het geweldige weer hier, en nog mijn best hier doen om een bedrijf te vinden die mij wil helpen het emigreren wat gemakkelijker te maken.

groetjes en veel liefs

jasper

(ps: heb 4 nieuwe foto's aan laatste album toegevoegd)

Reacties

Reacties

Mieke

He Jasper,

Succes met emigreren. We dachten al dat je niet meer terug zou komen.

Stoer bootje!

Groetjes Douwe en Mieke

Anke

Heyy Jasperientjee!!

Nice Verhaal! Ik hoop echt hieeeel bot mei dy mei, dot et lukt om et dèr ollegjer te regeljen. Mar mast wol belove dost dernei wol fot even thus komst! Ik ha dy namelijk ol 14,5 maand net sjoen!!!

Succes leaf Broerke!

Love you

Jitsie

Hey Jas!

Goed dat je niet langer op het bedrijf bent gaan zitten wachten en dat je ontslag hebt genomen.
Hopen dat je met je fosterfamilie daar eruit komt =)
Have fun in Canada.

J.

jelmer

hoi jasper,

fynt jasper it leuk by canada?
juster binne wy by swembad west. ik kin mei bandsjes om allinnich swemme.
ik ha no fakansje fan skoalle. dan doche we allegear leuke dingen mei heit en mem.
wy binne hjoed by de kinderboerderij west. ik ha mei de ballenbak boarte mei Vincent, myn friendsje.
komt jasper by us in kear?

Dikke tut fan jelmer

marga

Hey jasper,

Ik wens je heel veel succes met het emigreren van je en ik wist dat je daar zou blijven. Wie weet ziet het er binnenkort wat beter uit voor je met werk , geniet van je leven daar in canada.

Gerbrich

Heeey lovely brother!
GEFELICITEERD mei dyn werkvergunning!!
Super hé!! Bin bliid foar dy! Ik hearde it fan 'e moarn fan mem.
Leuk om efen te sjen wer'st no mei besig bist by randy. Moast ek efen in foto meitsje fan it resultaat.
Hoe ist fierder mei dy en Megan?
Hjir gjit it goed hear! Mar wy wolle dy dit jier noch wol efen sjen! Oar kinne Jelmer en Jildou dy straks ek net mear :-)) Doutsen stapt hjir no ek al de keamer rûn. Mar sy is bang foar hast alle minsken...hmm...wol ris lestich.
Heey suc6 mei alles en oant skypes!

Leafs Ger

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!